Opis: Patera ustawiona na owalnej podstawie, którą tworzą cztery, złączone ze sobą górą ukośne, esowato wygięte nóżki. Dwie z nich zdobią wypukłe medaliony, dwie maszkarony. Pomiędzy nimi ornament ze stylizowanych liści akantu i kratki regencyjnej. Na podstawie wsparte, ustawione wzdłuż dłuższej osi dwie czary w formie owalnych muszli zestawionych ze sobą szczytami. Po obu
Opis: Cukiernica w formie elipsoidalnego naczynia o ażurowych ściankach, utworzonych z motywów stylizowanych kogucich grzebieni i kwiatów. Wolutowo wygięte, zdwojone uszy, umieszczone na dłuższej osi naczynia oraz podstawa z czterema nóżkami o płynnych, falistych liniach, ozdobione analogicznymi motywami. Pokrywka silnie wysklepiona, zaopatrzona w uchwyt w kształcie gałązki truskawki z dwoma owocami. Wewnątrz elipsoidalne naczynie
Opis: Prostokątna podstawa z palniczkami, boki ażurowe, filigranowe, wypełnione motywami wici roślinnej i rozet. Ekran z mosiężnej blachy z nałożoną dekoracją filigranową o motywach roślinno-kwiatowych. W części centralnej wyobrażenie Aron ha-Kodesz, z ażurowymi drzwiczkami flankowanymi dwoma filigranowymi kolumnami. Na jednej z nich filigranowy gryf, na drugiej ślad po zaginionym motywie. Nad drzwiczkami duża rozeta.
Opis: Korpus naczynia do gotowania wody w górnej części pękaty, ozdobiony dwoma półwałkami. Szyja krótka. nieznacznie przewężona. Do brzuśca przytwierdzone dwa wolutowe ucha, ozdobione stylizowanymi liśćmi akantu. W dolnej części korpusu, ujęty muszlową nakładką kranik zamykany ruchomą antabką, ozdobioną ornamentami roślinnymi i uchwytem z kości słoniowej, w formie muszli. Pokrywka lekko wysklepiona, zaopatrzona w
Opis: Powóz o formach charakterystycznych dla odmiany kocza, popularnej w Austrii w XVIII i XIX w. Skrzynia, zawieszona na pasach, do połowy zadaszona budą, w połowie osłonięta fartuchem. Kozioł nie osłonięty. Na tylnej osi stopień dla lokaja.
Monstrancja na owalnej stopie o nieznacznym wykroju czteroliścia, z wąską, płaską kryzą. Płaszcz stopy w dolnej części profilowany, o wklęsło-wypukłej powierzchni, w górnej, wydzielonej uskokiem, gładki, bez dekoracji. Na kryzie inskrypcja: „fui Kochanicz v R. 1770″. Nodus wazonowy. Ramiona esowate, na nich repusowane postacie klęczących aniołów. Gloria z promieni wiązkowych. Puszka otoczona obustronnie wieńcem
Opis: Naczynie o pięciobocznym korpusie, z szerokimi wklęskami w narożach. Szyja w formie niskiego walca, połączona z korpusem ćwierćwałkiem. Zakręcana pokrywa zaopatrzona w uchwyt w formie ruchomej antaby. Na ściankach i pokrywie grawerowane, duże, pojedyncze, złocone kwiaty. Znaki: 1) znaki „W” i „D” w negatywie – nierozpoznane, 2) pruski znak kontrybucyjny z orłem (1809)
Opis: Rzeźba pełna, wykonana z blachy srebrnej repusowanej i fakturowanej ( wyraźnie widoczne ślady uderzeń młotka), przedstawiającej głowę młodej kobiety osadzoną na drewnianym, prostopadłościennym postumencie. Sygnowana imiennikiem autora.
Opis: Lichtarze ustawione na czterech wolutowych nóżkach, przechodzących w wysklepioną podstawę o falistym wykroju, bogato dekorowaną motywami kogucich grzebieni, kwiatów i kratką regencyjną. Rolę trzonów pełnią pełnoplastyczne figury półnagich postaci dziewczyny i młodzieńca, trzymających na głowie ażurowe wsporniki, na których osadzone są wazonowe tuleje z szerokimi profitkami pochodzącymi z innego, starszego kompletu. U stóp
Opis: Lichtarze ustawione na czterech wolutowych nóżkach, przechodzących w wysklepioną podstawę o falistym wykroju, bogato dekorowaną motywami kogucich grzebieni, kwiatów i kratką regencyjną. Rolę trzonów pełnią pełnoplastyczne figury półnagich postaci dziewczyny i młodzieńca, trzymających na głowie ażurowe wsporniki, na których osadzone są wazonowe tuleje z szerokimi profitkami pochodzącymi z innego, starszego kompletu. U