Click to listen highlighted text!

Jarmark Bożonarodzeniowy na Zamku w Janowcu - fotorelacja

19 gru

W weekend, 17 i 18 grudnia na Zamku w Janowcu zagościła magiczna, świąteczna atmosfera. W tych dniach odbył się 1 Lubelski Jarmark Bożonarodzeniowy na Zamku w Janowcu. Doświadczyliśmy przedświątecznej radości, życzliwości i wspólnoty.

I dzień Jarmarku

W sobotę o godz. 17:00 uroczystym zapaleniem światełek na choince, rozpoczęliśmy jarmark. Następnie podzieliliśmy się opłatkiem i zasiedliśmy do wspólnej kolacji wigilijnej przy stole biesiadnym. Tego dnia mogliśmy także posłuchać opowieści związanych z tradycją i symboliką Świąt Bożego Narodzenia w religii chrześcijańskiej, które przygotował dla nas proboszcz parafii w Janowcu. Na scenie wystąpiła Agata Gryn, która wprowadziła nas w świąteczny nastrój, wykonując kolędy i pastorałki. O gorącą atmosferę zadbali ogniomistrzowie z Magicznych Ogrodów — ich pokaz był zwieńczeniem pierwszego dnia jarmarku.

II dzień Jarmarku

Drugiego dnia jarmarku na zamkowym dziedzińcu czekały na nas stoiska z regionalnymi przysmakami oraz pięknymi, świątecznymi dekoracjami. Niewątpliwie największą atrakcją tego dnia było przyjazd na dziedziniec Świętego Mikołaja, którego wyczekiwało mnóstwo dzieci.

Na scenie mogliśmy oglądać Jasełka w wykonaniu dzieci z Zespołu Szkół w Janowcu i ze Szkoły Podstawowej w Łaguszowie. Ciąg dalszy kolędowania na żywo zapewnił Zespół Wokalny „Promienie”. Mieliśmy również okazję posłuchać kolęd po ukraińsku w wykonaniu naszych sąsiadów zza wschodniej granicy. Wielu odwiedzających z pewnością czekało na kolędy i pastorałki w przepięknym wykonaniu Julii Statecznej oraz na występ zespołu „OLD CASE”, z którymi kolędowaliśmy na rockowo. Tego dnia również towarzyszyli nam tańczący z ogniem sztukmistrzowie z Magicznych Ogrodów, którzy przygotowali dla nas wyjątkowy pokaz.

Z całego serca dziękujemy za tak liczną obecność, a dla tych, którzy nie mogli być z nami, mamy fotorelację, która oddaje to, co działo się na zamkowym dziedzińcu w miniony weekend.

Chcemy także raz jeszcze podziękować sponsorom, partnerom, współorganizatorom i wszystkim innym, którzy byli zaangażowani w przygotowanie tego wyjątkowego wydarzenia.

Dziękujemy, że mogliśmy być razem. Jeszcze raz życzymy wszystkim Wesołych Świąt i do zobaczenia na kolejnym jarmarku w Janowcu.

• Sponsorzy wydarzenia: Magiczne Ogrody, LW Bogdanka, Grupa PGE, Grupa Azoty Zakłady Azotowe “Puławy” S.A.
  • Partner wydarzenia: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego
  • Organizatorzy: Fundacja Parasol Wschód, Dom Kultury w Janowcu, Zamek w Janowcu — oddział Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym, Gmina Janowiec, Gmina Przyłęk
Logo

Muzeum Nadwiślańskie

Odkryj przeszłość dla przyszłości Naszą misją jest rozpoznać, ochronić i pokazać unikalne dziedzictwo kultury i sztuki, wpisane w przyrodę i historię Kazimierza Dolnego i jego okolic; przekonać, że ich różnorodność inspiruje twórczą postawę wobec rzeczywistości, pozwala znaleźć w niej przyjazne miejsce oraz zrozumieć własną tożsamość.

Kontakt

• ul. Rynek 19 24-120 Kazimierz Dolny
  • tel. 81 881 02 88
  • sekretariat@mnkd.pl
  • SEZON ZIMOWY WINTER SEASON 1 października – 31 marca 1st October – 31st March środa – poniedziałek 09:00-16:00, czwartek – wtorek 09:00-15:00. SEZON LETNI SUMMER SEASON 1 kwietnia – 30 września 1st April – 30 st September - codziennie / everyday 10:00-17:00
Translate »
Skip to content Click to listen highlighted text!