24. Święto Jesieni już w najbliższą niedzielę!
To niesamowita okazja do spotkania się i świętowania obfitości tego wyjątkowego sezonu.
Tym razem wydarzenie połączy magię jesieni ze sztuką! A to za sprawą wernisażu wystawy malarstwa Dariusza Ciężaka „Klimaty Kazimierza”, który jest jednym z punktów bogatego programu.
🗓 24 września | niedziela | ⌚ godz. 11:00
📍 Muzeum Przyrodnicze – oddział Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym
ul. Puławska 54, Kazimierz Dolny
ℹ Dariusz Ciężak ukończył Wydział Artystyczny Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Brał udział w wielu plenerach, wystawach indywidualnych i zbiorowych. Obecnie pracuje w Oddziale Kultury w Departamencie Kultury, Edukacji i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie.
Wystawy zbiorowe (m.in.)
– Berettyófalu, Węgry,
– Hajduszoboszlo, Węgry,
– Centrum Kultury Plastycznej – Brześć, Białoruś,
– Galeria „Łęgi” wystawa „Viribus Unitis”, Lublin
– Galeria “Jedynka” KUL, Lublin
– wiosenne i jesienne wystawy w galerii TPSP w Lublinie
Wystawy indywidualne
– Galeria „Łazorek”, Kazimierz Dolny, 1995 r.
– Galeria „Kuncewiczówka”, Kazimierz Dolny, 1995 r.
– Galeria „Kuncewiczówka”, Kazimierz Dolny, 1997 r.
– Galeria „Rękawka”, Kraków, 1998 r.
– Galeria Miejskiego Domu Kultury „Muflon”, Jelenia Góra, 2005 r.
– Galeria Domu Kultury LSM, Lublin, 2014 r.
– Galeria Tarasy Lubelskie Lublin 2022 r.
“Zawsze jeżeli rozmawiamy o moim malarstwie to nieuchronnie pojawia się słowo „kolor”. Można wspomnieć o rysunku, albo o kompozycji, ale to, co interesuje mnie najbardziej i to, nad czym się skupiam – to właśnie kolor. Chciałbym aby to on w procesie powstawania prac był najważniejszy, organizował obrazy, podporządkowywał sobie i rysunek i kompozycję. Taka swoista tendencja polegająca na akcentowaniu koloru w kompozycji malarskiej przy jednoczesnym osłabieniu znaczenia formy i linii. Dominująca tematyka moich prac to pejzaż, martwa natura i studium portretowe. Uznaję kolor za kompozycyjnie najważniejszy element obrazu, jego główny budulec. Staram się traktować plamę barwną jako środek częściowo zastępujący światło. Każdy stopień nasilenia światła być może powinien – uzyskać swój odpowiednik w plamie o określonej barwie. Podczas pracy mimowolnie myślę o sprawach, które decydują o jakości tkanki malarskiej i sensie pracy malarza właśnie dzisiaj, w świecie pomieszania wartości i relatywizowania pojęć w sztuce. Wydaję mi się też, że coraz więcej artystów spogląda w stronę starych mistrzów, przypomina sobie stare prawdy o sztuce i życiu.”
Dariusz Ciężak